Mariadøtrene rejste d. 16. maj 2018;

Søndag d. 13. maj 2018 kl. 09.30 var der gudstjeneste i Kollund kirke v/ sognepræst Maria Louise O. Møller. Gudstjeneste forløb som den plejer, bortset fra meddelelserne til sidst. Her fortalte Maria, at det var sidste gang vi mødes med de tre Blå Søstre i kirken, da de onsdag d. 16. maj vil forlade Kollund for at slå sig ned i Mariadøtrenes kloster i Vallby i nærheden af Stockholm, Sverige.
Bygningerne på Østerskovvej 36, Kollund blev senere på året solgt.

Et enkelt klosterliv

I 1958 gav den første gruppe danske og svenske søstre livstidsløfte i Bov Kirke over for sognepræst Axel Harritsø.
Mariadøtrene lever et enkelt klosterliv i bøn og arbejde, og de modtager alle, som søger dem til stilhed, fællesskab og gensidig berigelse. Da de selv er kvinder, er det kvinder, de møder til samtale og som boende gæster i længere eller kortere perioder.

Krist-Lovsangen, indvendig

Søsterskabet Mariadøtrene er part af Den evangeliske Mariavej, en bevægelse, der blev grundlagt af svenske Paulina Mariadotter (1903-1985). Søsterskabets centrum, som de kalder deres "Hjertepunkt", ligger uden for Enköping i Sverige.
Mariadøtrene ønsker at tjene Gud og "gøre Jomfru Maria, det menneske, som fik det enestående opdrag at blive moder til Guds søn, kendt, elsket og æret i Folkekirken". Desuden ønsker de at medvirke til fred og forsoning og beder med Jesus; "at de alle må være ét". De ønsker at skabe et miljø, hvor Guds kærlighed kan nå den besøgende i en lægende atmosfære.

Alteret

Klokkestabel

Døtrene foran Krist Lovsangen

Historisk: Mariadøtrene i Kollund